Wycieczka klas trzecich do Kruszwicy, Biskupina i Gniezna 2015

8 maja 2015 roku dzieci z klasy III a, b, c, d wybrały się na wycieczkę autokarową Szlakiem Piastowskim. Na początku zwiedzaliśmy Wieżę w Kruszwicy, która nosi miano Mysiej Wieży. Jej nazwa jest  tłumaczona legendą, kiedy to król Popiel wraz z rodziną został zjedzony przez mściwe myszy. Następnie pojechaliśmy do Biskupina w gm. Gąsawa w województwie kujawsko – pomorskim. Pan Przewodnik opowiadał nam o mieszkańcach starożytnej osady, która tam została odkryta. Po obejrzeniu Muzeum pojechaliśmy na obiad. Po krótkim odpoczynku udaliśmy się w podróż do Gniezna – I stolicy Polski. Tam zwiedzaliśmy Katedrę na Wzgórzu Lecha. W katedrze podziwialiśmy Drzwi Gnieźnieńskie przedstawiające życiorys Świętego Wojciecha, Srebrny Relikwiarz tego Świętego oraz dwa gotyckie portale. Ponadto w nawie głównej katedry oglądaliśmy kaplice, w których pochowano dawnych metropolitów gnieźnieńskich. Przed katedrą, przy pomniku Bolesława Chrobrego  zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie. Ostatnim punktem wycieczki była Starówka gnieźnieńska. Stojące tam domy  wzniesiono w różnych okresach czasu. Niektóre ozdobione są gzymsami, balkonami i fryzami. Budynki gnieźnieńskiej. Starówki obejmują prowadzącą do katedry ulicę Tumską, Rynek wraz z odnogami oraz część ulicy Bolesława Chrobrego. Cały Rynek pokryty jest nawierzchnią brukową. Po dokonaniu zakupu pamiątek, na tej pięknej Starówce, pełni wrażeń wróciliśmy do domów.