Debata pod hasłem Grać czy nie grać w gry komputerowe?

Grać czy nie grać w gry komputerowe? Oto jest pytanie. Debata
😀🛴🚲🛹🎮🕹🖥💻📲
Świat gier komputerowych nęci dzieci, młodzież i dorosłych. Uczniowie 6 b pod kierunkiem nauczyciela p. Jolanty Fronczak-Cyl przeprowadzili debatę panelową na temat ,,Grać czy nie grać w gry komputerowe? Oto jest pytanie.”
Dzieci zostały podzielone na dwa czteroosobowe zespoły- zwolenników i przeciwników tezy. Do pierwszej grupy należały: Laura Czapiewski, Gabrysia Chrzanowska, Lenka Pydyn, Amelka Pleśniak, zaś do drugiej: Nikola Bruździńska, Maja Dąbrowska, Adam Dołkowski, Ignacy Szałkucki. W jury zasiedli Kinga Obuchowicz, Ignacy Wiśniewski, a Karolina Kotelba pełniła funkcję moderatora. Żywy udział w dyskusji wzięła też widownia, czyli pozostali uczniowie klasy.
Młodzież świetnie się spisała. Wykazała się szacunkiem wobec siebie, umiejętnością wypowiadania się na forum, tworzeniem logicznych wypowiedzi, uważnym słuchaniem. Na koniec debaty wszyscy uczniowie wyciągnęli wspólne wnioski i stwierdzili, że w gry komputerowe można grać, ale należy robić to rozważnie, dostosować je do wieku oraz jasno określić czas spędzony przed ekranem.
Debata okazała się świetną alternatywą dla tradycyjnej lekcji języka polskiego, gdyż wymagała od uczestników przygotowania się, uszanowania innego punktu widzenia, logicznego myślenia, wnioskowania, a przede wszystkim ważnej umiejętności polonistycznej- tworzenia przemyślanej, dłuższej wypowiedzi.