28.08.2014 r. Wycieczka do Warszawy – Śladami Powstania Warszawskiego

Szkoła Podstawowa Nr 2 w Sierpcu zorganizowała wycieczkę integracyjną do Warszawy dla uczniów szkół sierpeckich w ramach obchodów 70-tej rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego. W wycieczce wzięło udział 41 uczniów z : Szkoły Podstawowej Nr 2 w Sierpcu, Szkoły Podstawowej Nr 3 w Sierpcu, Gimnazjum Miejskiego w Sierpcu oraz  6-ciu opiekunów: p. D. Ossowska, p. K. Kordulasińska, p. I. Brudnicka, p. B. Karkusz, p. E. Olszewska- Lamka oraz p. M. Zdrojewski. Kierownikiem wycieczki była p. H. Kurta.   Po przyjeździe do Warszawy podzieliliśmy się na 2 grupy i z przewodnikiem zwiedziliśmy Muzeum Powstania Warszawskiego oraz obejrzeliśmy film pt. „ Miasto ruin”. Następnie udaliśmy się pod pomnik Powstania Warszawskiego. Uczniowie zostali zapoznani z jego historią i przesłaniem, po czym ruszyliśmy spacerem pod płytę upamiętniającą wybuch czołgu w dniu 13.08.1944r. na ul. Kilińskiego, a stamtąd pod pomnik „Małego Powstańca„ (przypomnienie działalności starych szeregów), na Rynek Starego Miasta oraz do Katedry Św. Jana, gdzie uczniowie zobaczyli gąsiennicę „Goliata”, który zburzył ten kościół. Z Placu Zamkowego przeszliśmy Krakowskim Przedmieściem do Pałacu Prezydenckiego oraz pod pomnik J. Piłsudskiego i Grób Nieznanego Żołnierza. Historię miasta Warszawy i walk powstańczych przybliżyła p. Iwona Brudnicka. Spod Ogrodu Saskiego ruszyliśmy do restauracji Mc Donald’s i z powrotem do Sierpca. Uczestnicy wycieczki byli szczęśliwi i zadowoleni.

29 2825 2426   192320   18 171-e1410983990839 16 15 13 12 Śladami Powstania Warszawskiego 10 9 711 6 5 5. 4 4.  3. 2 2. 110-e1410983856769 1.