Wycieczka do Włoch uczniów klas siódmych i ósmych.

Wycieczka do Włoch rozpoczęta. Życzymy wielu wrażeń i mnóstwa słoneczka 😀 😀Szerokiej drogi 🕍 🌍 🚍 🛹 🌞
1️⃣dzień szkolnej wycieczki do Włoch – przejazd na trasie – Sierpc – Czechy – Austria – Włochy – Asyż
2️⃣ dzień szkolnej wycieczki do Włoch 😀 🌞 🌍 🍦 🚍
Po 24 godzinach w autobusie🚍, przejeżdżając przez Czechy i Austrię cali i szczęśliwi meldujemy się w Asyżu. 🌞😁🌍
Zwiedziliśmy tu Bazylikę Santa Maria degli Angeli z miejscem śmierci św. Franciszka oraz Bazylikę św. Franciszka dolną – z kryptą, gdzie znajduje się grób Świętego oraz górną – ze słynnymi freskami. 🕍
Następnie przeszliśmy spacerkiem po centrum Asyżu mijając Ratusz, kościół Santa Maria Minerva oraz Bazylikę św. Klary z jej relikwiami. ⛪️
Po południu dojechaliśmy do hotelu, w którym mieliśmy obiadokolację, pyszne gelato i spacer wieczorny po miasteczku.😁😁🌞🌞
3️⃣ dzień szkolnej wycieczki do Włoch 🌞 ☺️ 🌞
Trzeci dzień słonecznej, włoskiej przygody rozpoczęliśmy od zwiedzania Bazyliki św. Piotra, w której znajdował się także grób św. Jana Pawła II. Potem podziwialiśmy eksponaty w Muzeach Watykańskich. Wielkie wrażenie wywarły na nas niezwykłe freski Michała Anioła w Kaplicy Sykstyńskiej. Na koniec za murami Rzymu obejrzeliśmy Bazylikę św. Pawła za Murami z charakterystycznymi wizerunkami papieży oraz grobem świętego.
Oczywiście nie obyło się bez pysznych lodów, pizzy i zakupu pamiątek.
Po dniu pełnym wrażeń wróciliśmy do hotelu na włoską lazanię przygotowaną przez właścicieli pensjonatu.☀️🍦🌺
4️⃣ dzień szkolnej wycieczki do Włoch 🌞 ☺️ 🌞
Kolejny dzień w Wiecznym Mieście rozpoczęliśmy od zwiedzania Bazyliki św. Jana na Lateranie i Bazyliki Santa Maria Maggiore. Następnie przeszliśmy od Łuku Konstantyna, Koloseum, traktem Fori Imperiali z niezapomnianą panoramą na Forum Romanum aż po Plac Wenecki. Duże wrażenie wywarł na nas widok Fontanny di Trevi i Schodów Hiszpańskich.
5️⃣ dzień szkolnej wycieczki do Włoch- Toskania
🌞😎🚍🌞😎🚍🌞😎🚍🌞😎🚍😁😁
Dziś krętymi drogami, wśród cyprysowych gajów, pól winorośli i bujnych, zielonych traw dotarliśmy do położonego na wzgórzu  średniowiecznego miasteczka San Gimignano. Zwiedziliśmy charakterystyczne kamienne wieże Pizza del Duomo, Piazza della Cisterna.
Mieliśmy możliwość zjedzenia najlepszych lodów na świecie w Gelateria Dondoli. 🍦🍦🍦
Dzisiejszy dzień zakończyliśmy spacerem brzegiem Morza Adriatyckiego i różnymi atrakcjami wieczornymi.
6️⃣ dzień szkolnej wycieczki do Włoch-Wenecja
😎🌞🍦🚤🛳🛶🌏☺️🌞
Dziś ostatni dzień naszej włoskiej przygody.
Tuż po śniadaniu udaliśmy się do Wenecji, płynęliśmy statkiem wodami Laguny Weneckiej. Wąskimi uliczkami przeszliśmy przez dzielnicę Zattere z uwzględnieniem drewnianego Mostu Accademia, kościoła San Stefano, krzywej wieży oraz przystani gondoli. Dalej obejrzeliśmy Plac św. Marka, Bazylikę św. Marka, Campanila, Pałac Dożów, Most Westchnień, Most Rialto.
Następnie zmęczeni, ale pełni niezapomnianych wrażeń wyruszyliśmy w kierunku Polski.
Żegnaj piękna Italio. 🛶😏😇😊😉😀😀.
Po 19 godzinach w w wesołym autobusie cali i zdrowi zameldowaliśmy się w Sierpcu. Wycieczka szkolna do Włoch oficjalnie jest zakończona.