Dziennik z czasu kwarantanny
Agnieszka Stankiewicz
Ograniczenia spowodowane epidemią , w znacznym stopniu zdezorganizowały życie wielu ludziom. Konieczność pracy zdalnej, nauki w domu, zabranie możliwości realizacji swoich pasji, uprawiania sportu, spotkań z przyjaciółmi, strach przed chorobą – wszystko to dotyka zarówno nas, dorosłych jak i dzieci. Każdy z nas, mimo poczucia wagi sytuacji, odczuwa żal za tym co traci.
Na samopoczucie uczniów ma wpływ wiele czynników: informacje medialne, samopoczucie rodziców, ograniczenie kontaktu z bliskimi osobami, mniejszy kontakt z rówieśnikami, konieczność nauki w domu (nauka w domu może być fascynująca ale może też być frustrująca bez atmosfery szkolnej, rozmów z innymi dziećmi, wspólnych zabaw, współpracy, wielu okazji do śmiechu), brak zaspokojenia potrzeby ruchu i wiele innych.
W ramach zajęć rewalidacyjnych prowadzonych zdalnie, uczniowie prowadzili ,,Dziennik z czasu kwarantanny” i anonimowo zgodzili się na ujawnienie swoich odczuć. Niektórzy potraktowali dziennik z humorem, niektórzy całkiem serio, chociaż na pewno zostanie pamiątka po tym trudnym dla wszystkich okresie….